onsdag 3. november 2010

Dette skal jeg se!

Katie Piper fikk ansiktet ødelagt av ekskjæresten, pga av hun gjorde det slutt med han. Han voldtok henne og leide inn noen til å helle syre på henne. Kl. 21:40 på tv2 ikveld går dokumentaren "My beautiful face" som er filmet etter overgrepet og dokumenterer behandlingen og bedringen hennes. 22:40 er Katie gjest i det nye talkshowet "Trude" hvor vi får se hvordag hun har det idag og høre hennes historie. Jeg så klipp av dette på "God morgen Norge" akkurat nå og ble overbevist om at dette må jeg se.



Alle vi som syns vi er stygg, feit osv bare fordi vi ikke ser ut som en modell burde se dette. Jeg tenker jo slik jeg også noen ganger, at jeg er missfornøyd med meg selv og vil se anneledes ut... Katie Piper sier hun er vakker og har akseptert hvordan hun nå ser ut. Det burde vi også. Er vi frisk og lever er det det som betyr noe. Ikke at vi har noen kilo ekstra på kroppen, ikke langt nok hår, hvite nok tenner, fine nok klær eller nok penger. Jeg vet, det høres ut som jeg har det perfekt og ha godtatt alt som ikke er det her i livet. Men det har jeg ikke, ikke hver dag. Humøret går opp og ned, noen dager er bra og andre dårlige.. Slik har alle det. Av og til er det viktig å sette seg ned og tenke over hva man har, og hvor heldig vi er.

Jeg har hatt en vanskelig oppvekst og mye har vært preget av dette. Likevell ville jeg ikke vært for uten. Jeg unner ingen å oppleve det som jeg har gjort, men på mange måter har det gjort meg strekere, jeg vet hvor jeg står og vet hvordan jeg skal takle situasjoner som mange andre aldri har vært borti før. På en annen side har det også gjort meg svakere. Jeg har mistet mye av barndommen, har opplevd mye dritt og stress som setter preg på den personen jeg er idag. Jeg sitter igjen med mye sinne og indre stress, om man kan si det på den måten. Og dette gjør at jeg blir ofte sliten og har veldig mye hodepine.

Nå vet jeg at mange vet hva jeg snakker om. Mine nermeste venner vet hva jeg har opplevd. Mange vet det sikkert ikke. Og jeg vil ikke si det her og nå. Kanskje det kommer en annen gang, eller hvis du spør meg kan jeg si det til deg. Ikke kaste det ut her på O`store Internett!

Jeg vil nå egentlig benytte annledningen til å si hvor glad jeg er. Glad for at jeg lever, er frisk, er forelsket i verdens beste mann, har gode venner og familie, har en jobb og ett hjem. Jeg veit, dette ble personlig og kanskje litt sippete...uansett, var godt å få det ut.

Ser jeg har mange besøk på sida mi hver dag, men har bare ca.4 faste personer som legger igjen en kommentar. Så hadde vært koslig at dere andre også legger igjen en beskjed om det er noe dere liker, eller ikke liker. Dere kan legge igjen en kommentar selv om dere ikke har blogg også, bare legg inn kommentar under anonym og skriv navnet deres, så vet jeg hvem dere er :)

Hvordan har dere det idag? Skal dere se programmet ikveld?

9 kommentarer:

  1. Linny sier: <3 Nydelig du er <3

    SvarSlett
  2. Så fint Anita! Er viktig å sette pris på livet. Jeg prøver å gjøre det hver dag. Skjønner hva du snakker om når du sier du har hatt en vanskelig oppvekst. Det hadde jeg også. Fra barneskolen til VGS. Men som du sier blir man sterkere. Jeg er takknemlig for motgangen jeg har fått. Fordi den har gitt meg innsikt. Takk for at du delte dette. Jeg skal også prøve å få med meg denne dokumentaren. Håper du får en kjempe fin dag! Stå på :) Klem Tonje. P.s Titt gjerne innom bloggen min også ;)

    SvarSlett
  3. Jeg har lyst å se programmet!

    Og absurd nok er jeg også glad for å ha vært ute i hardt vær, og jeg vet faktisk ikke om jeg hadde fått oppleve en sånn personlig vekst og utvikling som jeg har gjort det siste halve året hadde det ikke vært for at jeg er syk. Og det her ville jeg ikke vært foruten! Fortiden har jeg også begynt å få ryddet opp i, det føles uvirkelig, men SÅ godt! Det er rart når den generelle livsfølelsen går fra vond til ganske så ok, til tross for omstendighetene. :-)

    SvarSlett
  4. Koselig å se bilen din parkert på jobben i dag :)

    SvarSlett
  5. Hei Anita!

    Vet da ikke hva du har opplevd, men kjenner meg igjen i ALT du sier. Det man ikke dør av, gjør oss sterkere, selv om det er mennesker som har påvirket livene våre, så er vi nå istand til å gjøre det annerledes for våre egne barn, eller ta i ett tak for andres barn.

    Er kjempegodt at du skriver om slikt, jeg og har lyst, men det blir for mye og går utover de neste dagene. Er godt å lese at du tør å skrive slik!

    TØFFA!

    SvarSlett
  6. i e kanskje dårlig t å legge igjen kommentar.. men i les ;) mange unge som møte motvind... å vi finn nok d t felles med nesten samtlige av oss... om d e spiseforstyrrelsa, kjærestebrudd, rus, eller d å bli gravid aleine ;) Heldigvis he mange av oss familie å støtte oss t.... men i anser me sjøl som eksta heldig.. som i tillegg t familie.. he verdens beste venna... og tenke spesielt på Anita mi og Linda <3 så om kroppen bær mamma-preg, en e lei av jobb, skole.. og livet generelt.. mitt lyspungt i livet e iallefall sønnen, DU, mine andre venna, og familie.. Og da.. Heldig? ja!

    SvarSlett
  7. Så koslig å få så mange fine tilbakemeldinger.. Selv om jeg ikke unne noen noe vondt, så er det på en måte litt godt å vite at man ikke er alene om ting. At flere kjenner seg igjen.

    Så utrolig flinke vi er da alle sammen, å gjøre om det vonde til noe godt. Til noe som gjør oss strekere. Vi burde alle være kjempestolt av oss selv <3

    Sitter nå å ser på programmet, har tent lys og sitter i koseklær og bare slapper av etter en våt dag på jobb. Håper alle dere har en fin kveld også.

    Tusen takk :)

    SvarSlett
  8. Grethe,Anitas mamma4. november 2010 kl. 21:33

    her sitter jeg,mamma til Anita,med stor klump i halsen,litt trist og samtidig så utrolig glad og stolt!klump i halsen og trist fordi jeg ikke kan gjør oppvesten din til ett bedre minne,hadde jeg fått ett ønske oppfylt så hadde det handlet om din barndom...men jeg ser hvilket klokt og flott menneske du er og jeg er så utrolig glad og stolt over å være din mamma!Takk for at får være en del av livet ditt!Glad i deg,pia mi

    SvarSlett