onsdag 30. juni 2010

Fat vs. skinny

Jeg har lest en del blogger den siste tiden, og det er så sykt mye fokusering på kropp og utseende. Alle toppbloggerne i Norge er jo dødslekre, iallefall slik de fremstår gjennom bloggen. Men jeg synes rett og slett det blir litt mye!

Nette Nestea skriver at hun helst ser at modeller skal være skikkelig tynne. Fordi de skal vise klærne, mer som en kleshenger. Hvorfor ikke henge klærne på kleshengere, og dra de nedover catwalken på ett stativ? Noe slik som dette, bare med hjul hadde passet fint.


Skal modellene virkelig se slik ut? Skal de se ut som en liten trepinne? Og det viktigste: ser klærne fine ut på disse trepinnene? Får du ett ordentlig inntrykk av hvordan klærne er?


Jeg for min del, liker å prøve klærne jeg skal kjøpe i butikken. Ikke bare se de på kleshengere, men se hvordan de sitter på kroppen. Kan ikke akkurat si at modellene over viser frem klærne på best mulig måte.

Vil heller se modeller med litt kjøtt på kroppen. Modeller som blir kalt "plus size-models" er jo langt ifra plus size. De er menneskelige, naturlige og kvinnelige. Og de viser frem klærne myyye bedre enn de over.


You see?

Og i all denne galskapen fant jeg ei ung og vakker jente. Hun heter Gabi Gregg, er plus size og kjempenydelig. Hun har dritbra motesans. Supert at ikke alle må være size 0 liksom.

Her er link til bloggen hennes, bør sjekkes ut:
http://www.youngfatandfabulous.com/

 A little snikpeak



Selv prøver jeg å spise sunt, og har nå begynt å prøve å trene litt. Så får vi se hvordan det går. Trener ikke for å slanke meg, men for å stramme opp. Typisk meg, begynner alltid for sent til bikinisesongen. Kan si at jeg begynner nå for å være fit til neste sesong ;)


Hva syns dere om denne saken? Noen som er enig eller uenig? :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar