tirsdag 16. mars 2010

Takk, kjære Brun og Blid for en fantastisk avslutning av gårsdagen!

Jeg og Anita skulle en tur på Brun og Blid igår kveld for å ta sol. Solsenteret ligger ett kvartal unna, så det er null stress egentlig. Først måtte Anita ta ut penger, men minibanken på bensinstasjonen på andre siden av gaten er ute av drift 6 av 7 dager i uka. Så da må vi inn til han "suuperhyggelige" nye landsmannen som jobber der. Ikke egentlig noe galt i nye landsmenn, ikke no`med det, men han er er bare forferdelig. Jeg var der tidligere på kvelden for å kjøpe brød, siden jeg ikke orker å gå ett par hundre meter ned til Rema, og da var det ei jente som spurte om hun kunne veksle en hundrings i mynt.. Han bare" Hva skal do me deh? Skal do broke deh til parkering?". Han har vel ingen rett til å vite hva hun skal bruke pengene sine til..  Anyway.. Anita kjøpte en tyggis, og før hun fikk spurt om hun kunne ta ut litt ekstra, så ropte han: " jaaah, hvor mye vil do ha? for do skal ta ot pænger,sant? Deh hær er ingen bank!!!" Anita spurte om fem hundre, men da klikka han i vinkel og sa at det ikke var mulig, så da fikk hun nøye seg med to hundre. Greit nok liksom.

Da vi endelig kom bort på Brun og Blid funka ikke seddelleseren på påfyllingsautomaten. Vi sto sikkert i 15 min å prøvde å stappe inn seddelen, uten hell. Så da gikk vi til nabobutikken som foresten er ei kebabsjappe slæsj nettcafè, men han hadde ikke mynt.. Det hadde ikke han på kebabsjappa over vegen heller.. Han i tredje kebabsjappa (3 kebabsjapper nesten vegg-i-vegg) røska med seg hundrelappen jeg spurte om han kunne veklse og gikk inn på bakrommet. Jeg var sikker på at han ikke kom ut igjen. Han gjor forsåvidt det, men da vi kom over til Brun og Blid igjen så Anita at jeg bare hadde fått tilbake 80kr og ikke 100,-.. Srååålende, akkurat det vi trengte. Siden vi hadde brukt så lang tid på veksling og krangling både med nye landsmenn og påfyllingsautomaten, hadde vi ikke tid å gå over å kjefte raua full til den forbanna kebabfyren. Vi fikk sola oss litt da. Til jeg fant ut de hadde skrudd av lyset i hele lokalet pga at det var stengetid, og skulle vi få på oss kærne, måtte vi gå ut tidligere av sola for i det hele tatt se noe som helst. Så da mistet vi 5 min soltid pga Brun og Blid`s elendige vedlikehold av påfyllingsautomater, itillegg til mye krangling, frustrasjon og svindling hos kebabsjappa.. Og for å toppe heile driten ,har solkremautomaten vært i ustand siden solariumet åpnet i november! Takk, kjære Brun og Blid for en fantastisk avslutning av gårsdagen!

 

-Anita-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar