tirsdag 1. februar 2011

Blogginnlegg nr. 100!!

Wee, jeg er flink da! Eller, tja..hjelper vel lite at mesteparten av innleggene er crappy. Tenkte å feire innlegg nr hundre med å fortelle om det gode lavkarbobrødet jeg og Anders har begynt å bake. Å? Ikke interssert? Her får du bilde og oppskrift likevell. Enjoy!



INGREDIENSER

stk egg
ts bakepulver
0,5 bk crème fraîche
ss solsikkeolje
60 g kruskakli
40 g linfrø
50 g sesamfrø
50 g med solsikkekjerner

FREMGANGSMÅTE

Ha eggene i en bolle. Tilsett solsikkeolje og Crème fraîche, og visp alt sammen.

Bland alt det tørre sammen i en annen bolle. Hell dette så oppi bollen med det våte. Rør med en sleiv.

Vent med bakepulveret til slutt. Ha røren i en medium stor brødform, som enten er smurt eller er dekket med bakepapir.

Stek på nederste rille i ovnen, i ca. 55 min avhengig av ovn, ved 180 grader. Avkjøl på rist.

Næringsinnhold per 100 gram (kilde: matvareguiden.no):
KJ: 1251,5
Kcal: 301,5
Fett: 24,7 gram
Protein: 12,4 gram
Karbohydrater: 3,9 gram

Link til artikkel på Dagbladet.
http://www.dagbladet.no/2011/01/15/tema/mat/klikk/15077438/

Annbefales virkelig. Holder seg ferskt og saftig kjempelenge og smaker dødsgodt. Husbonden er ikke helt happy med at det så mye frø men han venner seg sikkert til det.

Her er også en link til ett av mine første blogginnlegg for de som er interresrt i det. Tror jeg dør av latter.
http://anitapaulsen.blogspot.com/2009/02/anita-har-flyskrekk.html



Nå skal jeg spise det sunne brødet sammen med litt frukt. Jammen er sunn(kremt, ikke si til noen at jeg droppa trening og spiste Dots etter middag;)

See yah!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar